המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל מחפש קלינאי/ת תקשורת לעבודה עם ילדים ונוער

פורטל מידגובס משרה חלקית 2020-01-19, 09:57 מרכז קלינאי תקשורת N581

תיאור התפקיד


אחריות לאבחון, טיפול ושיקום מטופלים בתחומי השמיעה, השפה ,הדיבור והבליעה, במסגרת שירות קלינאות תקשורת במרכז הרפואי.
אחריות לביצוע אבחון לנוער ולילדים המופנים ע"י מחלקות בית החולים וגורמים מקצועיים בקהילה(כגון: רופאים, אחיות בריאות הציבור, מורים, גננות, פסיכולוגים, מרפאות וכו'), בתחומי השמיעה, השפה , הדיבור והבליעה.

תחום התקשורת: פיתוח מיומנויות תקשורת בסיסיות ואפשרות למתן אמצעים חלופיים. פיתוח של יכולת ההבנה החברתית, קריאת המפה החברתית ושכלול מיומנויות של תקשורת בין-אישית. כל אלו, במטרה לאפשר לתלמיד להצליח ולקבל החלטות יעילות ולפתח יחסים הדדיים בתוך הסביבה החברתית הטבעית, לאורך זמן.

תחום השפה הדיבור והבליעה: כולל אבחון הפרעות התפתחותיות ונרכשות בשפה, בדיבור ובבליעה, אבחון הפרעות בשטף וקצב הדיבור, בקול , בהיגוי , בבליעה, ובכלל זה הפרעות על רקע פונקציונאלי ואורגני.

טיפול וקידום התלמידים בתחומי השפה הכתובה והדבורה, ובהתייחסות לחמשת תחומי השפה: פונולוגיה (עוסקת בתורת הצלילים), מורפולוגיה (עוסקת בצירופי הצלילים הקטנים ביותר בעלי המשמעות), תחביר, סמנטיקה (עוסקת בתורת המשמעות) ופרגמאטיקה (עוסקת בכללי השימוש בשפה), ברמה של הבנה והבעה. תחומים אלו יהוו תשתית ליכולת הלמידה בבית הספר.

בתחום האכילה: אבחון והתערבות בשלושה היבטים הבאים:
הפעילות כגון- נגיסה, אכילת מרקמים מגוונים ובליעה.
תפקוד - כמו היכולת לנגוס ולהעביר את המזון מצד לצד.
השתתפות כאוכל חברתי, המסוגל לבחור ולבקש את רצונו וצרכיו, ולשוחח עם הסובבים אותו בזמן הארוחה.

--קביעת תוכנית טיפולית ו/או הצגת ממצאי האבחון וההמלצה לתכנית טיפולי, לרבות מסגרת הטיפול המומלצת לממונה, בהתאם לסוג הליקוי - כל אלו על מנת שהתלמיד יוכל לתפקד באופן מיטבי בחיי ביה"ס- להקשיב לאחר, להביע את צרכיו, לשתף במחשבות ובחוויות, להביע את עצמו בכתב ובעל פה ולהיות חלק מהשיח החברתי – לימודי בסביבתו.

תחום השמיעה: אבחון תפקוד מערכת השמיעה, מידת הלקוי וסיבתו , תוך הבחנה מבדלת של ליקויי שמיעה שונים, ביצוע התאמת מכשירי שמיעה ועזרי שמיעה ובניית תכנית לשיקום השמיעה.

כולל מגוון התערבויות שמטרתן לאפשר לתלמיד לקוי השמיעה השתתפות יעילה בסביבה החינוכית- לימודית- חברתית, טיפול בתלמיד, הדרכת הצוות החינוכי, קשר עם גורמי חוץ והנגשת הסביבה. טיפול בתלמיד המתמקד בכל הקשור לשיקום השמיעה, דיבור, שפה ותקשורת. הדרכת הצוות מתייחסת לפיתוח מיומנויות תקשורת, תפקוד המערכת האודיטורית, חשיבות השימוש במכשירי שמיעה ושתלים ובמערכות הגברה (אישית ו/או כיתתית), בתפעול העזרים ובבדיקת תקינותם. הקשר של הקלינאי עם גורמי חוץ בתחום השיקום השמיעתי כולל קשר רופאים, מכוני שמיעה, מכונים למכשירי שמיעה וכיו"ב. בנוסף ליווי תהליך ההנגשה של הסביבה הלימודית עבור התלמיד על מנת ליצור תנאי האזנה ותפיסת דיבור מיטביים (הנגשה אקוסטית וחזותית).

*** עבודה מול מערכת החינוך (על פי מודל הicf) בשלוש רמות של התערבות – ברמת התפקוד, ברמת הפעילות, וברמת ההשתתפות בחיי היומיום.
כולל שיתוף פעולה במערכת החינוך עם הצוות החינוכי והטיפולי, כדי לקדם את התלמיד מרמה של תפקוד ופעילות, לרמת השתתפות בחיי בית הספר והתערבות טיפולית הנעשית בסביבות עבודה משתנות (חדר טיפולים, בשיעור או זמן ארוחה בכיתה או בחצר) ובמודלים שונים.


דרישות התפקיד


רישיונות
-------------
תעודת מקצוע קלינאי/ת תקשורת, מטעם משרד הבריאות.

שפות:
-----------
ידיעת השפה העברית ברמה גבוהה.
ידיעת השפה האנגלית כדי קריאת ספרות מקצועית.

כישורים אישיים:
---------------------
יכולת גבוהה לתקשורת בין אישית .
יכולת לעבוד בצוות.
כושר תיאום וארגון.

שנות נסיון


נסיון קודם - יתרון

היקף המשרה


משרה חלקית

המשרה מתאימה ל


תואר אקדמאי , דוברי אנגלית
שתף את המשרה
שכר מינימום
המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד.

אולי יעניין אותך...


מה תרצו
לעשות?