מאמרים

כל מה שצריך לדעת על פתיחת מרפאת שיניים חדשה

פורסם ע"י פורטל מידג'ובס בתאריך 2019-12-03

פתיחת כל עסק חדש הינה אתגר הטומן בחובו סיכונים. אין עוררין על כך כי מדובר בהוצאה כלכלית לא פשוטה ובהתנסות המצריכה ידע והבנה בעולם העסקי.

הסטטיסטיקה בישראל מדברת על כך שאחד מכל 3 עסקים קטנים או בינוניים שנפתחו יפשטו את הרגל בתוך 5 שנים ורק אחוזים מעטים ישרדו בהמשך.

אבל אל תאמרו נואש. אם למדתם רפואת שיניים, צברתם מספר שנות ניסיון בתור רופאי שיניים שכירים במרפאה וכעת בוער בכם הרצון להקים מרפאה משלכם ובדמותכם, הכתבה הזו עבורכם. 

 

Dental-Clinic


הנה מספר עקרונות חשובים אשר כדאי לשקול היטב לפני שמחליטים לפתוח מרפאה חדשה:

 
פתיחת מרפאת שיניים- מטרה או אמצעי?

האם הרצון להיות בעל מרפאה היא המטרה או האמצעי?

ישנם רופאי שיניים המתפרנסים היטב כשכירים/פרילנסרים במרפאות אחרות ולא בהכרח נכון עבורם לפתוח מרפאה. בנוסף לא כולם מתאימים להיות בעלי עסק. ישנם רופאי שיניים מצוינים שהנם בעלי עסקים ומנהלים גרועים כך שעדיף להם להיות שכירים.

בשורה התחתונה: כדאי לפתוח מרפאה רק בתנאי שהתוצאה הסופית תהיה טובה יותר מהאופציה של להיות שכיר.


רופאי שיניים- 5 עקרונות חשובים בפתיחת מרפאה:


1. השקעה כספית היא עקב האכילס של מקימי מרפאות חדשות.

הוצאה כספית גדולה ולא מחושבת, קרי: ריהוט וציוד חדיש, צילום פנוראמי ופלומות, פרקטים ועוד ועוד... הבנתם את הנקודה. מה בנוגע לפרסום ושיווק? כיצד ידע הציבור על קיומה של מרפאה חדשה?

כך עושים זאת נכון: השלב הראשון בהקמת המרפאה החדשה אמור להיות "ניסיוני- " בשנה שנתיים הראשונות לא כדאי להשקיע יותר מדי בציוד ובריהוט. מה כן? להשקיע את המשאבים שיש בעיקר בגיוס לקוחות חדשים למרפאה. רק לאחר שצוברים מאגר מטופלים ראשוני ומגיעים למחזורי מכירות נאים ויציבים ומחליטים שזה המקום הנכון גם לשנים הבאות, אפשר להשקיע במרפאה ולשדרג אותה לפי הצורך.
 
2. פרסום –אין עשן בלי אש לא ניתן לבנות מאגר מטופלים חדש ללא השקעה מאסיבית בפרסום.

ההשקעה בפרסום חייבת להיות מתמשכת ,לאורך מספר חודשים ובכל הערוצים הרלוונטיים (בהתאם לתקציב הקיים) במטרה ליידע את הסביבה על קיומה של המרפאה ורופא השיניים החדשים ועל מנת ליצור תנועה ראשונית למרפאה. לאחר שנבנה המאגר הראשוני של המטופלים, אפשר לדלל את הפרסום ולעבור לפרסום תחזוקתי.

 

Dental Clinic Opening
 
 
3. תכנית עסקית   התכנית העסקית היא שלב קריטי בחיי כל עסק. היא אמורה לכלול את כל הצעדים שאמורים להיעשות בשנה-שנתיים הראשונות עם תרחישים פסימיים ואופטימיים .

לדוג', כמה משקיעים בבניית המרפאה? היכן מפרסמים? מה מפרסמים? כמה מפרסמים? אלו פעולות שיווקיות אחרות כדאי לעשות? כמה זה עולה? מה יהיה הקונספט של המרפאה? .
כמובן שאת בניית התכנית העסקית רצוי לתת לגורם מקצועי ובעל ניסיון בתחום מרפאות שיניים. ככל שהתכנית העסקית טובה יותר, כך קטן הסיכון להיכשל במרפאה החדשה.

 
4.  מיקום - למיקום המרפאה החדשה ישנה חשיבות מכרעת. כדאי לזכור כי מרפאת שיניים לא חייבת להיות ממוקמת ברחוב ראשי מכיוון שמרפאות שיניים אינן בנויות על עוברי אורח חולפים. עם זאת, חשוב מאוד לשים לב לנושא הנגישות: תחבורה ציבורית למרפאה וחניה לאלה הבאים ברכב למרפאה.

5. יעדים - ההבנה כי מדובר בתהליך שאת פירותיו רואים רק לאחר תקופת מה. היעד העיקרי של השנים הראשונות של כל מרפאת שיניים אמור להיות בעיקר בנייה של מעגל לקוחות מרוצים שיהיו "שגרירים" של המרפאה. בהקשר הזה כדאי לציין שבד"כ בשלב זה המחירים לא יהיו גבוהים יחסית, כדי לכבוש נתח שוק גדול ככל האפשר ולהכניס כמה שיותר לקוחות למרפאה. לאחר השגת יעד זה, עוברים ליעד של רווחיות, הכולל העלאת מחירים הדרגתית וצמצום הפרסום והשיווק.


מה תרצו
לעשות?